Du är här:

Dina upplevelser är viktiga för skolans utveckling och kvalitetsarbete. Om skolan inte motsvarar dina förväntningar eller om du är missnöjd med något är du välkommen att kontakta oss.  Vi tar gärna även emot förslag på förbättringar. 

 

1.      Kontakta skolan i första hand  

I första hand bör du vända dig till din lärare eller annan personal på skolan. Om du inte tycker att du får rätt hjälp eller att läraren inte lyssnar på dig bör du istället vända dig till rektorn. Du kan också vända dig direkt till rektorn om du anser att problemet är allvarligt. 

2.      Kontakta rektorn i andra hand  

Prata med rektorn om det du är missnöjd med. Om du efter samtalet fortfarande inte är nöjd kan du kontakta rektorn på förvaltningen (Endast Göteborg).   

Hur lämnar jag klagomål? 

Du kan lämna ditt klagomål via denna länk. Du kan självklart vara anonym, men om du vill ha svar behöver du lämna namn och kontaktuppgifter. 

Vad händer när jag har lämnat ett klagomål?  

Inom två arbetsdagar kontaktar vi dig så att du vet att vi har tagit emot ditt klagomål.  Beroende på vad ditt klagomål gäller kan du ibland bli kontaktad medan vi arbetar med ditt klagomål. När vi är klara kontaktar vi dig för att berätta vad vi har kommit fram till och vad som händer nu. Detta gäller när du har valt att lämna dina kontaktuppgifter.  

Vi kontaktar inte dig om du har valt att vara anonym. 

Vissa klagomål går att lösa direkt. Då startar vi inte någon utredning.  

Hur gör jag om jag vill lämna synpunkter eller förslag på förbättringar?  

Du kan lämna dina synpunkter eller förslag till förbättringar via denna länk